European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht

Adres: Vondellaan 144, 3521 GH Utrecht, Nederland.

Website: europeansleeper.eu
Specialiteiten: Spoorwegdiensten.

Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 555 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 3.8/5.

📌 Locatie van European Sleeper Coöperatie U.A.

European Sleeper Coöperatie U.A. Vondellaan 144, 3521 GH Utrecht, Nederland

European Sleeper Coöperatie U.A.: Een Unieke Treinreiservaring

De European Sleeper Coöperatie U.A. is een innovatief bedrijf dat zich richt op het aanbieden van langere treinreizen door Europa. Ze zijn gespecialiseerd in het organiseren van comfortabele en unieke nachtreizen, waarbij reizigers in comfortabele coupé-slaapwagens slapen en ontbijten tijdens hun reis. De coöperatie heeft haar zetel in Utrecht, en biedt een alternatief voor lange autoritten of vliegreizen, met een focus op duurzaamheid en een avontuurlijke reiservaring. De locatie van de coöperatie is Vondellaan 144, 3521 GH Utrecht, Nederland.

Over de European Sleeper

De Specialiteiten van European Sleeper liggen in het leveren van hoogwaardige spoorwegdiensten. Hun missie is om de langere treinreizen in Europa weer tot leven te wekken, met een focus op comfort, service en een unieke reiservaring. Ze investeren in de restauratie en modernisering van historische treinwagons, die vervolgens worden omgebouwd tot comfortabele coupé-slaapwagens en diners. De website van de coöperatie is europeansleeper.eu. Hier vindt u alle informatie over routes, tarieven, beschikbaarheid en de faciliteiten aan boord.

Route en Bestemmingen

De European Sleeper biedt momenteel een route tussen Groningen en Berlijn. Deze route, die ongeveer 8 uur duurt, biedt reizigers de mogelijkheid om de prachtige landschappen van Nederland, Duitsland en Polen te verkennen, terwijl ze in comfortabele slaapwagens slapen. In de toekomst zijn er plannen om de route uit te breiden naar Praag en andere Europese steden. De coöperatie is duidelijk bezig met het uitbreiden van hun netwerk en het vergroten van de mogelijkheden voor langere treinreizen.

Faciliteiten aan Boord

De coupé-slaapwagens van European Sleeper zijn uitgerust met comfortabele bedden, individuele verlichting, stopcontacten en een eigen toilet en douche. De diners zijn een belangrijk onderdeel van de reiservaring, met een menu dat is samengesteld door bekende chefs. Reizigers kunnen genieten van een heerlijk diner in een informele en ontspannen sfeer. Daarnaast is er een loungegedeelte waar reizigers kunnen ontspannen, lezen of met elkaar in gesprek gaan. De beoordelingen op Google My Business geven een gemiddelde score van 3.8/5, wat de positieve indruk van de reizigers bevestigt. Het is duidelijk dat de reizigers waarde hechten aan de comfortabele faciliteiten en de unieke reiservaring.

Wat kunnen reizigers verwachten

Reizigers kunnen verwachten dat de reis een avontuurlijke ervaring is, waarbij de focus ligt op de reis zelf, en niet zozeer op de eindbestemming. De coöperatie heeft duidelijk een filosofie van 'verwachtingen bijstellen, geen haast of afspraken hebben', wat resulteert in een ontspannen en persoonlijke ervaring. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, en staat klaar om reizigers te assisteren met hun reis. De lange reis biedt de mogelijkheid om te ontspannen, te lezen, te werken of gewoon te genieten van het landschap. De coöperatie lijkt te focussen op het bieden van een 'aparts' ervaring, waarbij de reizigers zich als een geheel kunnen verliezen in de reis.

Aanbevelingen voor potentiële reizigers

  • Boek uw reis ruim van tevoren, vooral tijdens het hoogseizoen.
  • Neem uw eigen beddengoed mee, hoewel de coöperatie beddengoed verstrekt.
  • Wees voorbereid op een lange reis, en neem voldoende te lezen of andere activiteiten mee om de tijd te besteden.
  • Profiteer van de faciliteiten aan boord, zoals de dinerzaal en het loungegedeelte.
  • Geniet van de prachtige landschappen die u langs de route passeert.

De gemiddelde mening over European Sleeper is 3.8/5, wat aangeeft dat de meeste reizigers een positieve ervaring hebben gehad. Het is een unieke en comfortabele manier om lange afstanden te reizen, en een aanrader voor reizigers die op zoek zijn naar een avontuurlijke en duurzame reiservaring. De coöperatie lijkt te investeren in personeel en service, wat bijdraagt aan de positieve ervaring van de reizigers.

👍 Beoordelingen van European Sleeper Coöperatie U.A.

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Jolanda I.
5/5

Verwachtingen bijstellen, geen haast of afspraken hebben. Ik vond het helemaal geweldig. Natuurlijk zou ik heel kritisch kunnen zijn, maar waarom? Dan moet je ander vervoer kiezen. Het is avontuurlijk en iets 'aparts'. Stuk tussen Berlijn en Praag, langs de Elbe en uiteindelijk de Moldau is schitterend! Personeel was heel vriendelijk! European Sleeper, ga zo door, veel succes!

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Jurgen R.
2/5

Met de European Sleeper nachttrein van Brussel-Zuid naar Berlijn gereisd. Positief: net beddengoed en een vriendelijke conducteur. Jammer genoeg ontbrak er een restauratiewagen, wat de reis wat minder comfortabel maakt. De infrastructuur voelt nog vrij verouderd aan. Op de heenrit was slapen moeilijker aan te vangen door de gebrekkige spoorwegen in België en Nederland, terwijl de terugreis door Duitsland merkbaar vlotter en stiller verliep. Al bij al een interessante ervaring, maar er is zeker ruimte voor verbetering. Bovendien was er een aanzienlijke vertraging in de terugreis (die al met 45' minuten op voorhand opgeschoven was), hierdoor was het ruim na middernacht eer we uit Berlijn konden vertrekken!!

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
nico V. D.
4/5

Wij hadden, ongeveer een half jaar voor ons vertrek, een Sleeper-cabine (shared) geboekt voor het traject Antwerpen-Berlijn. Twee dagen voor ons vertrek kregen we een mail van European Sleeper met de mededeling dat wegens technische problemen onze wagon niet aan de trein zou hangen. We kregen een 'Downgrade' naar een couchette met de belofte dat de maximumbezetting (3 personen) van de Sleeper-cabine gerespecteerd zou worden. Dat was het geval. In Antwerpen vertrokken we met 2, in Amsterdam kwam er nog een 3de passagier bij.
Bij het vertrek stelden we vast dat er toch nog een Sleeper-wagon was (wagon nr. 17), maar die was volzet. Onze oorspronkelijk voorziene wagon (nr. 18) maakte inderdaad geen deel uit van de trein. Dat had ik ook al gemerkt toen ik op de website van European Sleeper naar de samenstelling van de trein op andere maandagen was gaan kijken. Het technisch probleem was dus niet zo recent, wat ook bevestigd werd door een treinexpert (The Man in Seat 61 - check zijn website voor alle treinreizen door Europa, heel degelijk en betrouwbaar), die het geluk had een cabine in wagon nr. 17 te hebben geboekt.
Een couchette biedt vanzelfsprekend minder comfort dan een "Sleeper" en er werd ons dan ook een terugbetaling van 2x €50 beloofd.
Reizen in een couchettewagon van European Sleeper was voor mij een stap terug naar mijn jeugd. Toen ik in de jaren '70 en '80 met mijn ouders of met vrienden op reis ging, sliepen we in identieke wagons. Misschien waren het wel dezelfde... Totaal geen probleem daarmee, die wagons zijn oerdegelijk. Het oogt allemaal redelijk oud natuurlijk, maar onze slaapbanken waren nog comfortabel genoeg en de lakens fris. Geen airco of wat je gedacht, maar je kan een raam nog altijd ouderwets openschuiven...
Ik geef graag nog een pluim aan de steward van onze wagon: een jongeman van wie ik de naam vergeten ben, maar hij was uiterst behulpzaam en vriendelijk. Geen moeite was hem teveel. Toen een door mij gevraagde wijn/cava niet meer voorradig was, ging hij snel naar een andere wagon.
We zijn met een tiental minuten vertraging vertrokken uit Antwerpen en kwamen stipt op tijd in Berlijn aan. Een half uurtje voordien kregen we ons ontbijt. Dat ontbijt was nogal karig, de sandwich redelijk smakeloos en dit is dus wel een werkpuntje voor European Sleeper, maar ook niet het einde van de wereld.
Score: 7/10 - en als we onze €100 binnen de beloofde vier weken terugkrijgen, maak ik daar 8/10 van. Voor een hogere score zullen we dan toch eens in een Sleeper-cabine moeten kunnen slapen.

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Een G. G.
4/5

Bedrijf doet zijn best om goede slaaptreinen te rijden. Materieel is op leeftijd en op tijd rijden is een dingetje.
Niet altijd door de schuld van ES; infrabeheerders en *kuch* Deutsche Bahn hebben een flinke vinger in de pap.

Rijtuigen lijken gehuurd van EuroExpress, degelijke rijtuigen welke bij de meesten het raampje open kan. Zelf plaatsgenomen in een zitrijtuig, welke helaas een ex-DB IR-rijtuig/NS ICL betrof. De stoelen in dat rijtuig zijn vrij matig en minder goed dan een couchette in dag-positie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de ene trein die wel heeft en de ander het IR-rijtuig, een beetje 50/50 dus wat je krijgt. Het zitvlak en rugleuning zijn comfortabel, maar de hoofdsteun en ruimte bij de armleuning houden niet over qua comfort en ruimte; en zo'n brede (dikke) gozer ben ik niet.

Prijzen zijn goed, voor een tripje berlijn heen met de dagtrein (IC Berlijn) en terug met de ES (4**) kan prima en je krijgt er gratis een dag bij om te beleven in de stad.
BordBistro ontbreekt, wel een karretje waar je wat kunt halen. Maar de zuinige nederlander gaat voor vertrek even langs de super.

Al met al, prima te doen. Service is op z'n nederlands en prettig, goed dat de slaaptrein weer terugkomt in Europa. Volgende keer voor mij wel een couchette, tot ziens!

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Brigitte M.
1/5

Reizen met de European Sleeper was een verschrikkelijk slechte ervaring voor ond. Wij boekten met 2 treinvervoer uit ecologische overweging maar wel met de meest comfortabele double room heen en terug van Antwerpen naar Dresden.
2x kregen wij 2 dagen vooraf bericht dat onze tickets gedowngrade werden.
We konden annuleren maar ons hotel en uitstappen waren geboekt en betaald. Dus hadden we geen keuze.
Het werden 2 verschrikkelijke nachten met amper slaaprust in een ondermaatse couchette. Goed voor jongerengroepjes maar niet voor 70-pussers zoals wij.
Tot overmaat van ramp krijgen we slechts 50 € per ticket terugbetaald en een compensatie voor een volgende reis. De heen- en terugreis hebben ongeveer 700 € betaald. Denken jullie nu echt dat wij een European Sleeper in de toekomst gaan boeken ? De tegemoetkoming vinden we echt onvoldoende. Wij betaalden voor deze treinritten ongeveer 700 €, die in de couchette minder dan 300 € kost. Met de 200 € compensatie betaalden we nog steeds 200 € te veel. Alleen met een grotere tegemoetkoming kunnen wij opnieuw overwegen en reizen met de trein aanbevelen. Voor ons een droomreis die aan diggelen ging. Gelukkig is Dresden een mooie stad gebleken. J&B

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Leonie
5/5

Had een downgrade van bedcabine naar couchettes. Wel voor 2 privé, en ontbijt. Ik vond het prima, was voorbereid. Je hebt nooit zekerheid als je reist, ook de nightjet voert soms wijzigingen door. We hebben een fantastische heenreis gehad naar Praag vanuit Deventer. Zo leuk om thuis je tanden vast te poetsen en in de trein direct je bedje in te gaan (23.50 uur). En de volgende ochtend keurig op tijd een heerlijk ontbijtje om rustig wakker te worden terwijl de mooie route aan ons voorbij trok. Het is een beleving en ik vond het super leuk. Rustige sfeer in de trein, zeer relaxed reizen zo zonder over te moeten stappen. Wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar, en echt een aanrader!!

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
koen M.
1/5

Deze reis was naar aanleiding van de zestigste verjaardag van mijn echtgenote, we boekten een prive slaapplek voor twee met eigen sanitair… van Antwerpen naar Praag. Twee dagen voor de heenreis kregen we bericht dat wegens technische problemen we een dowgrade kregen, weliswaar met een eigen couchette, het was toch een domper, vooral ook omdat je geen kang meer uitkan. Maar…de ochtend (!) van de terugreis kregen we dit nogmaals…en bleek ook nog dat de nummers van de couchette niet klopten. Dan krijg je als effect dat iedereen door elkaar begint te lopen, er om 24 u in Berlijn een reiziger in dezelfde situatie op je deur komt kloppen, bovendien was het enige toilet buiten gebruik, de luchtkoeling stuk…enfin, we krijgen een deel van het geld terug, maar ten eerste is dat een pleister op een houten been, ten tweede is dit echt doodjammer. Ik ga ook nog eens naar de foto’s op jullie site kijken, want onze trein zag er precies wat ‘anders’ uit.

European Sleeper Coöperatie U.A. - Utrecht
Birgit H.
2/5

Op 28 mei 2025 had ik een ticket van €189 voor een internationale trein van Rotterdam naar Berlijn (ES453). Door een defect stond ik ruim 2,5 uur te wachten op het perron. Er was geen waarschuwing vooraf, en de informatie op de website was onduidelijk.

De trein haalde onderweg nét genoeg in om met 59 minuten vertraging aan te komen — één minuut onder de grens voor compensatie. Daardoor kreeg ik niets vergoed, ondanks de hoge prijs en het ongemak. De coupé was bovendien veel te warm, met vier snurkende medereizigers.

Klantenservice was vriendelijk en beleefd, maar zat vast aan starre regels. Als reiziger voel je je dan niet echt gehoord.

Go up